fbpx

Praktisk information inför Forum Jämställdhet 2021

Här samlar vi praktisk information för dig som ska delta på konferensen. Har du fler frågor? Tveka inte att kontakta oss på info@forumjamstalldhet.se.

Anmälan

Anmälan görs här.

Var hålls konferensen?

Konferensen genomförs via den digitala plattformen Invite People. Varje deltagare får en personlig inloggning och profil för att kunna medverka i seminarier och metodverkstäder, nätverka, ha möten och utbyta kontakter med andra deltagare, utställare och talare.

Hur får jag tillgång till konferensens plattform?

Du får din deltagarlänk den 1 februari. Länken skickas av Forum Jämställdhet till den e-postadress du registrerade när du gjorde din anmälan. Länken är personlig och det är viktigt att du inte delar den med andra. Klicka på länken för att registrera din personliga profil. Instruktioner för hur du registrerar din profil kommer inom kort.

Hur fungerar plattformen?

Information kommer inom kort.

När börjar och slutar konferensen?

Programmet startar kl. 9.30 den 2 februari och slutar kl. 15.25 den 3 februari. Här finns hela programmet i en översikt.

Vi erbjuder utöver huvudprogrammet två extra föreläsningar du kan se när du vill via plattformen. Dessa finns tillgängliga på plattformen under hela konferensen i spår 3.

  • Grundkurs i jämställdhetsintegrering utifrån Agenda 2030
  • Revision och internkontroll – underskattade verktyg för jämställdhetsintegrering?

Tips! Titta gärna på grundkursen på morgonen innan invigningen startar!

Välj seminarium och brandtal på plats

I programmets olika spår varvas panelsamtal med fördjupande föreläsningar, intervjuer och brandtal. Som mest pågår tre pass samtidigt och du väljer på plats vilka du vill se på. Du behöver med andra ord inte föranmäla dig till dessa programpunkter. Passen med drop-in är markerade med gul och orange färg i programöversikten.

Metodverkstäder kräver föranmälan

Forum Jämställdhet erbjuder också sju interaktiva metodverkstäder i spår 3 markerat i turkos färg i programöversikten. I metodverkstäderna får du möjlighet att prova olika lösningar, modeller och metoder. Antalet platser per verkstad är begränsade och för att delta måste du boka plats i förväg. Bokningen till metodverkstäderna öppnar den 12 januari. Anmälningslänk hittas under respektive programpunkt här. Det går att boka max tre metodverkstäder per deltagare.

Tillgänglighet

Kontakta oss på info@forumjamstalldhet.se om du är i behov av extra stöd på grund av exempelvis hörselnedsättning, så ska vi göra vårt bästa för att göra programmet tillgängligt.

Utställning 

I vår digitala utställning på plattformen delar aktörer från olika sektorer med sig av sitt jämställdhetsarbete. Genom chatt eller videosamtal kommer deltagare och utställare ha möjlighet att interagera och nätverka med varandra. Se vilka organisationer som kommer att finnas på plats här.

praktisk info

Vanliga frågor

Här har vi samlar svaren på några frågor som vi återkommande får från deltagare. Tveka inte att höra av dig om du undrar över något annat.

Behöver jag någon bokningsbekräftelse?
Du behöver ingen bokningsbekräftelse för att få tillgång till konferensen. Forum Jämställdhet kommer att skicka ut en deltagarlänk som ger dig tillgång till plattformen den 1 februari. Är du osäker på om du är anmäld kontakta oss på info@forumjamstalldhet.se.

Kan man vara flera som delar på en biljett?
Den deltagarlänk som kommer att skickas till dig som anmäld deltagare är personlig. Via länken får du tillgång till den digitala plattform där konferensen genomförs och där du skapar din personliga profil i ditt namn. Det är viktigt att du inte delar länken med andra.

Hur väljer jag vilka pass jag vill gå på?
Du väljer själv vilka av Forum Jämställdhets seminarier, intervjuer och brandtal du vill se. Utöver detta erbjuder vi sju metodverkstäder i spår 3 markerat i turkos färg i programöversikten som har begränsat antal platser och kräver föranmälan och som pågår samtidigt som övriga pass.